tisdag 9 december 2014

tankar efter redovisningen

Ja redovisnigen var ju egentligen i fredags men eftersom dagen var så otroligt full av tankar och känslor och helgen varit full av vila och halsont och feber så har jag inte kommit mig för att skriva innan nu.
Det var två väldigt spännande dagar med alla redovisningar. Kul att få vara aktiv under lyssnandet och att det kändes som att vi alla ställde upp för varandra och ansträngde oss för att redovisningarna skulle bli bra.

Min egen redovisning var den allra sista på fredagen. Jag befarade att alla skulle vara ganska trötta då och mest ville gå hem. men detta tyckte jag inte att jag märkte av så mycket hos mina klasskamrater. Tyvärr var hela dagen ganska stressad i jämförelse med torsdagen och det var svårt att känna att det fanns tid att få förbereda och utrymme att landa innan sin redovisning. Men detta var absolut inte studenternas fel, utan snarare en planeringsmiss som vi fick lida av.

Nog om det.

Trots att jag inte fick igång ljudet så som jag ville blev jag ändå väldigt nöjd med min redovisning. Jag fick ner tempot i gruppen och gav dem an ganska lång tid att bara tänka och se på bilder från Göteborgs gator och torg.
Efter det delade jag med mig av mina tankar i textform för att sedan gå över i en diskussion om att få in värdegrundsfrågor och samarbete i såväl bildeundervisningen som skolan och hela samhällsklimatet.



1 kommentar:

  1. Fina Clara, jag skulle uppskatta en länk till där man kan höra på texten Emil läste. Just iom att ljudet var så dåligt (speciellt för mig som satt precis vid projektorn som brummade) så är det möjligt att länka till det tror du? :-)

    SvaraRadera