fredag 24 oktober 2014

Första samarbetet

Efter lång väntan och många tankar om att jag kanske borde strunta i detta gick jag äntligen fram till en grupp studenter vid ett bord och bad dem om hjälp att komma på vad de två personer jag ritat sa till varandra.
De var tveksamma till en början och tyckte sig inte ha några bra idéer. Vid bordet jämte satt en annan grupp studenter med någon form av historieböcker. En av killarna vid det bordet blev nyfiken och jag fortsatte istället samtalet med honom.
Tyvärr var även han rädd att inte kunna komma på något som var "särskilt bra" men när jag sa att det får vara precis vad som helst så blev detta resultatet:


Genast kom flera frågor upp i mitt huvud. Kan detta varit något de precis skämtat om? Vad handlade deras samtal om innan jag kom dit? Vad handlade det om efteråt? Vilka var dessa människor?

Tack för samarbetet, du okände historie-student!

2 kommentarer:

  1. spännande att se vart detta leder!

    SvaraRadera
  2. Du är modig! Jättespännande att se vart din process leder. Go Clara!

    SvaraRadera