onsdag 1 oktober 2014

Uppgift: Besöka galleri/utställning som jag inte hade tänkt besöka

Ur Björk: På Botaniska trädgården finns just nu en utställning där 22 slöjdare fick i uppgift att göra så många olika verk som möjligt ur en och samma björk. Jag är inget jättefan av träsnideri och framför allt inte i materialet björk...
Detta är min skiss från besöket.

 
 
 
 



När vi satt kvar och skissade kom även fyra andra besökare. Först kom ett par bestående av en man och en kvinna och sedan två väninnor som jag, av dialekten att döma, antar var från norra Sverige. Framför allt var det deras samtal som utgjorde ljuden i rummet och till en början tyckte jag det var svårt att få ner detta i en skiss eller collage. Men efter att jag kollat på bilderna jag tog var det självklart.
Kakorna i korgen till vänster tillhörde utställningen och är alltså, liksom korgen, gjorda helt i björkträ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar