onsdag 19 november 2014

Gör jag något alls????

De senaste dagarna har jag börjat undra vad jag gör egentligen. Jag tänker och tänker, funderar, filosoferar och iakttar. Men vad GÖR jag? Vad har jag att redovisa när det är dags?

Väldigt snabbt börjar de gamla känslorna jag hade för ämnet bild upp.
Jag har ingen fantasi.
Jag är inte kreativ.
Mina idéer är aldrig lika bra som andras.
Det blir inte intressant det jag gör.

Och jag börjar jämföra mig med alla andra.
De andra har en massa olika idéer.
De hittar spännande vinklingar på sina projekt hela tiden.
Alla andra jobbar och är kreativa hela tiden.

Vet ju såklart inte om det är så men känslan förlamar mig lite.
Mina tankar fortsätter som innan. Men jag får inte ut det i något som jag kan visa upp eller berätta om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar