lördag 8 november 2014

Samarbete 3 & 4 & 4, 5

Igår fick jag ytterligare tre dialoger ifyllda. Den tredje var av en tjej som var bekant med mina vänner. Så jag väljer att kalla den 4,5. Antagligen tills jag inser att jag behöver alla jag kan få tag i, oavsett om de är bekanta.
Så, hur vågade jag då fråga igår?
Kan det ha berott på att vi satt ett gäng kompisar på en pub där jag känner mig ganska hemma? Eller att vi redan innan vi kom dit tagit något glas vin?
Kanske, kanske inte.
Sanningen är att jag faktiskt inte vågade. Jag gick runt ett tag med mina papper och ville fråga folk. Men hittade hela tiden ursäkter för att låta bli.

Någon såg för blyg ut.
Nån annan för full.
Några verkade vara på dejt.
Några andra väldigt upptagna i ett samtal.
Ett gäng var för snygga.
Ett annat gäng skulle precis gå.

Så jag satte mig igen.
Och min kompis fick fråga åt mig. Inga problem alls för henne att sträcka fram pappret till personerna vid bordet jämte oss. En av de två började fundera men tyckte att det var lite svårt. Snart kom deras kompis och jag valde då att sträcka fram ett papper till.
Både för att passa på att få mer än ett. Men även för att ta bort lite av uppmärksamheten på honom som försökte komma på vad han skulle skriva.

Så plötsligt hade jag två nya samarbeten!
Jag fick även förklarat varför jag gjorde detta och därmed också dela med mig av mina tankar som lett mig hit.

Det var väldigt roligt att få sätta ord på detta och faktiskt få tala om vad det betyder för mig att de ville hjälpa till.

Så tack för samarbetet ni tre som satt vid bordet jämte oss på Holy Moly på andra lång!

1 kommentar: